ПРАВА И ОБВРСКИ НА ПАЦИЕНТИТЕ НА ЈЗУ УНИВЕРЗИТЕТСКА КЛИНИКА ЗА ГИНЕКОЛОГИЈА И АКУШЕРСТВО
Со Законот за заштита на правата на пациентите во користењето на здравствената заштита се уредени должностите на здравствените установи и здравствените работници и соработници, општините и фондот за здравствено осигурување во унапредувањето и заштитата на правата на пациентите, постапката за заштита на правата на пациентите, како и надзорот над спроведувањето на законот. Сите одредби од овој Закон се однесуваат и упатуваат токму на Вашите права и обврски како Наш пациент.
Основна цел нам ни е грижата и унапредувањето на Вашето здравје.
Основните начела за заштита на правата на пациентите се начелото на хуманост и начелото на достапност.
Начелото за хуманост се заснова на:
– почитување на личноста на човекот, како хумано суштество
– почитување на личната самоопределба;
– физичкиот и психичкиот интегритет на личноста, како и сигурноста на човекот;
– почитување на приватноста на личноста;
– хумани (човечки) релации меѓу пациентот, здравствениот работник и здравствениот соработник засновани врз етички и деонтолошки принципи;
– право на искажување на болка и на ослободување од непотребна болка, во согласност со тековното знаење во медицината и
– хумана здравствена заштита на терминално болни.
Начелото за достапност се заснова на:
– здравствени услуги што постојано се достапни и пристапни на сите пациенти подеднакво и без дискриминација;
– континуитет на здравствената заштита, вклучувајќи соработка меѓу сите здравствени рабoтници, здравствени соработници и/или здравствени установи што можат да бидат вклучени во целиот процес на третман на одредена состојба или заболување на пациентот;
– праведна и фер постапка за избор/селекција на медицински третман, во услови кога постои можност за избор од страна на здравствените установи на потенцијални пациенти за посебен третман кој е достапен во ограничен обем, при што изборот треба да се заснова на медицински критериуми, без дискриминација;
– избор и промена на здравствен работник и здравствена установа, во рамките на здравствениот систем;
– достапност на служби за домашно лекување, односно служби во заедницата каде што пациентот живее и
– еднаква можност за заштита на правата на сите пациенти на територијата на Република Северна Македонија.
Пациентот има право на:
– Учество во одлучувањето
– Информираност
– Одбивање на прием на информација
– Прифаќање и одбивање на определена медицинска интервенција
– Заштита на пациент кој не е способен да даде изјава
– Заштита на правата на пациент над кој се врши научно истражување
– Заштита на правата на пациент вклучен во медицинска настава
– Зафати на човековиот геном
– Пристап кон медицинското досие
– Доверливост
– Одржување на контакти
– Право на самоволно напуштање на здравствена установа
– Право на приватност
Во согласност со позитивните законски прописи важечки за Република Северна Македонија.
Должности на пациентите:
Пациентот за време на престојот во здравствената установа е должен, во согласност со состојбата на неговото здравје:
– да се грижи за сопственото здравје;
– да даде вистинити и доволни податоци за својата здравствена состојба согласно со личниот капацитет и информираност;
– да им помага активно на здравствените работници кои му укажуваат здравствена заштита;
– да постапува според советите на здравствените работници за негова нега, третман и рехабилитација;
– да ги почитува правилата за однесување, односно куќниот ред во здравствената установа;
– да прифати ангажман, доколку е тој дел од неговата рехабилитација и ресоцијализација во функција на реактивирање на неговите социјални вештини
– да го почитува професионалното и човечко достоинство на здравствените работници.
Пациентите со ментална болест, покрај правата и обврските утврдени со Законот за заштита на правата на пациентите, ги имаат правата и обврските утврдени со Законот за ментално здравје.
За преглед на целиот „Закон за заштита на правата на пациентите“, кликнете на следниот ЛИНК.